Aktuality

Meno: Heslo:

Prihláste sa a budete mať možnosť vytvárať a komentovať aktuality.

"Anonym nikdy za nič nestojí, lebo sám svoje meno nepokladá za nič"
(William Shakespeare)

Zdokonaľovací kurz vo Vysokých Tatrách – zima (25.1. – 27.1.2013)

Vlastne už ani neviem ako sa to presne stalo, ale jedného dňa som sa ocitol na listine prihlásených na zimnú časť zdokonaľovacieho kurzu vo Vysokých Tatrách. A teda akože som sa vnímal ako skutočne vhodný adept na zdokonaľovanie sa, keďže toho v zimných Tatrách až tak veľa polezeného nemám, teda priestor na zdokonaľovanie tam bol skutočne výrazný :-). No a tak ma v piatok 25.1.2013 Ľubko vyzdvihol doma a vyrazili sme smer Vysoké Tatry. Ako správni leniví Blaváci sme sa dohodli s chatárom, že nás vyvezie hore na chatu. A to sme netušili aká prča to bude. Po tom, čo sme mu pomohli naložiť nákup do ich parádneho vozítka, nás zapriahol za skúter (podotýkam, že sme mali lyže na nohách) a so smiechom po jeho vtipe, že „veď to vie isť do kopca aj 70“ sme vyrazili. Ako sa ukázalo, až taký vtip to nebol. Rútiac sa hore kopcom, vlečení za skútrom sme si užili prvú dávku adrenalínu tento víkend. Nakoniec sme cestu hore bez väčšej ujmy prežili a našu radosť z toho umocnilo veľmi príjemne prekvapenie na chate v podobe stretnutia sa s Jelou a Gabom Cucovcami, čoby hrdinami horoškoly Rockstar, ktorí sa z lezeckých výletov vozia súkromným lietadlom (prosím odpustite mi trošku čierneho humoru :-)).
     No ale poďme teda späť k tomu nášmu zdokonaľovaniu sa. S Duškom sme naplánovali parádnu akciu na ďalší deň a to, že to proste zoberieme v hora dole (dlhá polemika, či zhora dole, alebo zdola hore bola vyriešená hodom mince) a vybúchame proste všetky ľady v doline. Veľký úsmev sa mi tlačí na tvár, keď si na to teraz spomeniem vzhľadom na reálie ďalšieho dňa :-). Ráno sme si teda privstali a už o pol desiatej sme stáli na pásoch smerujúc do Jazernej steny, kde sme chceli začať ľadom do Malej Zmrzlej doliny. Vonku bolo asi -15 a my šúľajúc sa sme sa blížili k žľabu, na ktorého vrchu bol daný ľad. V istom momente sme usúdili, že to ďalej na pásoch nepôjde. Za ďalších pár momentov sme usúdili, že to už ani len tak bez istenia nepôjde a tak sme zaštandovali. Ľubko vydupal prvú dĺžku v snehu, ja druhú v ľade a snehu, Ľubko potom tretiu v ľade a skale a rýchlo sme zlanili dole aby sme ešte za svetla došli k batohom aby sme si posvietili čelovkami :-). No jo, tak sa tak nejak ten náš plán v priebehu dňa pretransformoval ne niečo v duchu: „že veď sme si to hlavne prišli užiť a že sme sa sem neprišli naháňať kvôli nejakym číslam“ :-). Každopádne to aj napriek takejto ľahkej zmene plánu bolo úplne skvelé, lyžovačka za tmy bola výborná a ja mám ľahúčko necitlivé špičky palcov na nohách ešte teraz. No parádny deň za nami. Večer sme trávili príjemnou debatou. S Ľubkom sme si uvedomili s akými významnými ľuďmi sme to sedeli, keďže sa s Duškom a Cucovcami chcel stále niekto fotiť (no dobre, dobre tak iba jeden :-)). Pri plánovaní ďalšieho dňa sme už aplikovali novonadobudnutý prístup a tak sme naplánovali výstup na Žeruchovú kopu z doliny Bielych plies tak, aby sme na chatu došli za svetla :-).
     A tak aj bolo. Ráno sa nám podarilo vytrepať sa skorej, zima síce bola asi taká istá, ale normálne na nás aj slniečko zasvietilo, no a tá dolina bola nádherná. Výhľad na Belianky nás sprevádzal celý deň. Dali sme si aj trochu miestopisu, akurát tej K. K. K. Kozej kôpke nie a nie prísť na meno :-), buchli sme tú kopu a hor sa na „parádnu“ lyžovačku v podobne slalomovej dráhy pomedzi kosodrevinu. A ako to dopadlo viď fotky :-).
     No a tak nejako sa ten náš víkendový zdokonalovák priblížil ku koncu. Na záver už so všetkou vážnosťou musím uznať (Ľubko bude istotne súhlasiť), že to naozaj stálo za to a že si táto akcia zastala svoje meno na 100 percent a zároveň sme si to fakt užili. A to, že sa nám Duško na záver priznal, že si to užil aj on bol bonus. Takisto aj stretnutie s Jelou a Gabom bolo úžasným spestretnim a samozrejme nemôžem nepoďakovať aj môjmu parádnemu spolulezcovi Ľubkovi. Ďakujem Vám všetkým a teším sa na skoré stretnutie.

Tomáš

A kto by mal záujem, tu je aj zopár obrázkov:

1. Deň
117054412960026523925/albums/5838737696814925489

2. Deň