Rock star - horolezecke kurzy, seminare, metodika, akreditácia

Aktuality

Meno: Heslo:

Prihláste sa a budete mať možnosť vytvárať a komentovať aktuality.

"Anonym nikdy za nič nestojí, lebo sám svoje meno nepokladá za nič"
(William Shakespeare)

Pripravili sme pre vás

Zima pomaly klope na dvere a na poslednom tohtoročnom "letnom" kurze sme si mohli posledný deň postavit aj snehuliaka . Ale skôr ako padli prvé snehové vločky sme si s Baškou konečne utrhli dva dni na cestu po ktorej už poškulujem niekoľko rokov....
Cestou k vytúženému cieľu sme sa zastavili pre nity a borháky, ktoré do cesty venoval Pišta Kuchár  a Alphasport-Mammut v Žiline a ako to už býva bez trička neodídeš, tak som z jedným super s krátkym rukávom odišiel.
Na Tatranské Žľaby prichádzame neskoro. Vďaka Tomášovi (chatárovi na Zelenom plese) v noci nešľiapeme na chatu s deťmi, babičkou, batohmi a vrtačkou ale vezieme sa "PUCHOM".
         Ráno odchádzame na Koziu kôpku za krásneho počasia. Stojíme pod stenou, línia je jasná, skala relatívne pevná... postupujeme rýchlo. Niektoré istenia v prvej dĺžke skôr niesú, pýtal by sa nit, a o pár metrov další... ten kto si nevie poriadne založiť a chýbajú mu vo výbavičke "nožovky" (tenké skoby) tak to vlastne sóluje. V polovici cesty sa to "zdvihlo" a konečne začalo trochu lezenia asi za V. Ajhľa, stará skoba s prusíkom, tak asi to prvovýstup nebude, alebo že by niekto zlaňoval?... Skobu som vymenil za dobrú a pokračoval v lezení strmou rozširujúcov sa špárou. Po hexe som zatĺkol koníka a som nad špárkou - pekné lezenie, "štandujem". Skoba a dva stopery by mali stačiť... Baška dolieza, fučí s batohom na chrbte. Zhodujeme sa na klasifikácii V.
FÚ pri vŕtaní neverím vlastným zmyslom "kľakla" baterka, a tak tú jednu dieru "nas...tý" dovrtavam ručne.... Očistím dieru, zalepím borhák a Baška zatiaľ vybavuje po telefóne novú. Zakiaľ borháčik schne tahám druhú dĺžku.  Väčšia čať vedie parádnym kútom. Istenia zo začiatku nič moc, ale lezenie nie je ťažké. Vyžšie je to ťažšie ale zas ide zaistiť. Kľúčové miesto je "hluché", starej skobe uletelo ucho a biedny malý stoper bola slabá náhrada pre lezenie v hladkom kúte... nakoniec kút obliezam jemne z prava po hrane prilepeného bloku (tu by sa pýtal nit). Vraciam sa späť do línie a na konci  kútu štandujem... Kúsok vyššie sa stretneme s Puškášovou cestou. Baška dolieza za mnou, vytešuje sa a trochu sa trápi v mieste ktoré som ja obišiel. Hovorí že asi za VI.... Rozoberáme štand, dole fotíme stenu a rozmýšľame že čo a ako. Tomášov telefonát že baterku síce nezohnal ale zohnal vrtačku nás potešil, lebo táto línia keby sme ju nechali tak ako sme ju vyliezli by sa zasa 300 rokov neliezla.... A tak druhý deň pekne zo zlaňákov sme na istiacich stanovištiach zalepili borháky AustriaAlpin a do miest kde sa nedalo dobre zaistiť sme osadili nity Mammut. Z cesty sme pozhadzovali aj "bordel" čo šlo takže vznikla pekná cesta v pevnej skale vhodná aj pre menej skúsených tatrolezcov. Cestu sme si nakoniec ešte raz preliezli aby sme si to užili. Mňam.Trvalo nám to 50 minút.
           Takže priatelia horoškoláci túto cestu sme vlastne pripravili pre vás a dúfam že nie je posledná, takže hor sa do hôr a nezabúdať že bez vklínencov a bez nejakej tej skoby a kladivka sa v horách nelezie , byť je to cesta kde sú osadené nity a borháky.
Veľká vďaka patrí Pištovi - AlphasportMammut za borháky, lepidlo, nity a planžety, Tomášovi - Chata pri Zelenom Plese za dovoz/odvoz a že nakoniec zohnal vŕtačku od chlapcov z horskej služby a Clapom z HZS že boli ochotní nám ju požičať, ďakujeme.