Aktuality

Meno: Heslo:

Prihláste sa a budete mať možnosť vytvárať a komentovať aktuality.

"Anonym nikdy za nič nestojí, lebo sám svoje meno nepokladá za nič"
(William Shakespeare)

Hohe Wand: Wienersteig 3+, 250m. 11. júl 2008
Veľmi nehomogénne, ale pekné lezenie pre naše polovičky. Keď príde ťažké miesto, zaštanduje o najbližší strom a chlap môže ukázať svoju mužnosť. Obľúbená a patrične vyšmýkaná cesta, veľa sa "lezie" v lese. Dvojkové dĺžky sú milé a vyrovnané, trojkové krátke. Celá trasa je značená červenými bodmi, su...
[komentáre: 0]

Z Manínskeho kurzu na skalách na začiatku leta...
Tradične, na začiatku leta, sme vypísali lezecký kurz. Ako hodnotil kurz Stano ste si mohli prečítať v jeho príspevku nižšie. Ešte týždeň pred kurzom to spočtom frekventantov vyzeralo biedne apotom, čuduj sa svete... akoby sa sprihláškami vrece roztrhlo, odrazu kurz praskal v...

Hochschwab 1. - 2. júla 2008
Prvý deň - Rien ne va plus 8- a Porzellanpfeiler 7+ na Berglandspitze, 2x 140m. Na pohľad pekná stena, športové lezenie, no až také platne sme nečakali. Obe cesty divne končia, jedna uprostred steny, druhú sme po zbytočnom páde až do konca neskúmali. Druhý deň - Blind men's climb 7+ na Schartensp...

Gesäuse 5. júla 2008
Gesäuse je u nás oblasť neznáma, ale jedinečne fotogénna. Dnes to bola Nordwest-Wand na Dachl, 500m a 7. Skala pevná a skôr hladká s chytmi presne tam, kde už nedúfam, špáry sa vždy lezú trochu inak a krátke previsy sa nezdajú. Najhorší je nástup, najkrajší nekonečný zostup. Zážitok z akcie: term...

ZHK Manín 28.6.-5.7.2008
Nedá mi aby som sa nepodelil osvoje zážitky zo základného letného kurzu vManínskej úžine. Už pri príjazde do dedinky Záskalie sRadom a Robom nás upútala úžina askaly, ktoré sa dvíhali nad cestu. Hneď mi prebehla hlavou otázka „toto budeme zdolávať?“. To som ešte nevedel, že v...
[komentáre: 0]

Podľa hesla keď boh dá aj motyka strelí...
... a naozaj, 26.6.08 strelila... Babička si vzala dovolenku, my s Baškou a Alex sme sa v utorok vrátili z kurzu v Tatrách a do manínskeho kurzu nám chýbali štyri dni... V stredu večer sa ukladáme k spánkuu babičky Veroniky v Terchovej. Babička patrí veľká vďaka ...

V zime sme sa tešili na leto a ked už ho tu máme tak nám chyba zima
V zime sme sa tešili na leto a ked už ho tu máme tak nám chyba zima. Tak sme sa troj členná skupina ja (pali sulak) doktor (matuš kuniak) a sviňo vybrali do švajčiarska priamo pod mater hor, kde sme zakotvili piatok večer v mestečku Zermat. Stadeto ráno vláčikom do centra skade chodili lanovky. My s...
[komentáre: 0]

Prvý Tatranský letný kurz...
Štvrtok 19teho konečne parkujeme auto na Tatranských Matliaroch, kde nás už netrpezlivo čakajú Peťo (Server) a Ondrej (Ondro). Tretím účastníkom je Kamil, ten však na chatu príde až zajtra ráno. Cesta na chatu ubieha pomaly. To však netuším, že niekomu ešte pomalšie... Musím priznať, že tento kurz b...

Z júnového kurzu v Maninskej
Tak sezóna sa nám rozbieha a máme za sebou druhý termín kurzu na skalách v Maníne, na ktorom sa zúčastnilo sedem frekventantov. Zišla sa u nás partia perfektných ľudí, čo bolo poznať nielen na príjemnej každodennej atmosfére, ale aj na tom, ako tí lezecky zdatnejší podporovali a povzbudz...
[komentáre: 0]

Ako bolo na ľadovcovom kurze?
Je 29-teho ráno. Narýchlo zbalené veci s Baškou prehadzujeme do Milanovho auta a vyrážame smer Rakúsko . Väčšiu časť cesty som prespal... Prichádzame na parkovisko Franz Josefs Hohe, kde už netrpezlivo čakajú ostatný účastníci kurzu - Fuga, Michálek, Ondro, Mário, Peťo. O chvíľu už vyrážame sm...