Aktuality

Meno: Heslo:

Prihláste sa a budete mať možnosť vytvárať a komentovať aktuality.

"Anonym nikdy za nič nestojí, lebo sám svoje meno nepokladá za nič"
(William Shakespeare)

Zo zimného kurzu 8.-13.2.2009
Je nedeľa 8.2.2009, niečo po 13:00 na Bielej vode sa stretávame s Piotrom (účastníkom zimného kurzu) a jeho manželkou (jeho morálna podpora). Spoločne vyrážame na Brnčalku, kde nás už čaká Miška (účastníčka kurzu). Ja s Alex a Baška sme pomalší a tak prichádzame na chatu až po Piotrovi ... Poč...

Ako sme neliezli...
Je utorok, 6.2.2009, vonku krásne jarné počasie, teplučko ako vapríli, teplomer ukazuje +12° C. Človek by mohol skákať od radosti, ale nám to urobilo škrt cez rozpočet. Chystali sme sa do Tatier, že bude konečne nejaká „lezenica“. Ráno prichádza Linda, spása nášho horolezeckého po...

Prvý tohtoročný zimný kurz je za nami....
Je nedeľa poobede, vybaľujeme s Baškou veci z auta na BielejVode. Než stihnem zaparkovať auto na neďalekých Tatranských Matliaroch a prísť späť, Marek s Jožkom (Glumom) už pribaľovali "vercajch" do svojich batohov... Na chatu sme s Baškou a Alex prišl...

Ľadové lezenie na Veverkáči
Už dlho sľubujem Duškovi nejaký ten článok do aktualít, ale skutek utek. No, ale nakoniec predsa aspoň niečo. Dlhú dobu nosím v hlave myšlienku privoňať k ľadovému lezeniu. Zatiaľ som mal len jednu možnosť vyskúšať zbrane aj to požičané na umelo vyrobenej stene zo starých chytov a drevených dosiek....

Zimny vikend v Tatrach
Tyzden pred kurzom sa dostavilo prave zimne pocasie a tak som sa mal pravom na co tesit. Ved uz si ani nepamatam kedy som stal po kolena v snehu. A to nie som az tak stary:) Pred kurzom prebehla dost ziva debata a Dusko ma ukecal aby som si vzal aj lyze. Tak som este raz prebalil, lebo som mal v um...
[komentáre: 0]

Tak sme doslova vkĺzli do zimnej sezóny
Starý rok sme ukončili lyžovaním a nový sme lyžovaním a lezením začali. V Žiline sa stretávam v predajni Alphasport s účastníkmi kurzu lezenia v ľadoch a mixoch. Spolu s Vladom a Marekom nakladáme do auta nielen lezecký matroš ale aj skialpy. Baške vďačím za to že ma dostala späť k lyžovaniu a Odbo...

Vianoce sú predo dvermi...
Predvianočný zhon!Však to poznáte! Ani keby podstatou Vianoc boli darčeky a plné bruchá! A nie sú! No keď to už bez tých darčekov nejde, tak som zástancom toho, že každý by mal mať na Vianoce niečo, čo naozaj poteší jeho dušu. U menších ...

Feedback z lavínového kurzu
Znášho klubu sa kurzu zúčastnilo také to ,,zdravé jadro“, tí ktorípodnikajú aj vzimnom teréne, či už sa jedná ohorolezectvo alebo skialp. Vpriebehu celého kurzu bolo cítiť snahu oboch lektorovodovzdať nám čo najviac zo svojich vedomostí a ...

Z lavínového kurzu....
V dňoch 12.-14.12 sme uskutočnili Lavínový kurz. Naše obavy z nedostatku snehu sa rozplynuli v momente keď sme vchádzali do doliny Zeleného plesa. Nebolo ho veľa ale na to, čo sme potrebovali nacvičiť ho bolo dostatok. Kurzu sa zúčastnilo deväťfrekventantov. Sedem z Klubu Horských Športov Sag...

Trapasy lezeckého zelenáča
(Lezeckým zelenáčom je začínajúci lezec, ktorý po úvodnom lezeckom zaškolení robí túto činnosť bez bližšieho dohľadu a rád skúsenejšieho lezca.) -Lezecký zelenáč sa pri prvom lezení s odvahou postaví pod trojkovú cestu s pevným odhodlaním, že si ju zdola vytiahne. ...