Aktuality

Meno: Heslo:

Prihláste sa a budete mať možnosť vytvárať a komentovať aktuality.

"Anonym nikdy za nič nestojí, lebo sám svoje meno nepokladá za nič"
(William Shakespeare)

Lezenie v ľadoch a mixoch 12. – 14. február 2010.
Po absolvovaní Paklenice anejakých umelých stienkach nám začalo chýbať lezenie atak Janka prišla snápadom. Čo tak skúsiť zaliezť si aj vzime. Vzhľadom na biedne podmienky pre skialp som to považoval za celkom dobrú alternatívu aten dlho neobsadený...
[komentáre: 4]

Zimný horolezecký kurz Vysoké Tatry
10. - 15. január 2010

Chata pri Zelenom plese Do tretice všetko dobré... tak sa to aspoň hovori. A v našom prípade správnosť tohto porekadla možem velice rada potvrdiť. Aj keď zo začiatku sa to vyvíjalo nie veľmi presvedčivo. Po manískom a letnom tatranskom kurze sme sa nahlásili k Dušanovi a Baške aj do zimný...
[komentáre: 8]

Opäť Tatry 22.1. - 25.1.2010
Vutorok doobeda prichádzame zTatier domov, vstredu odchádza Duško skoro ráno do Prahy na seminár ohorolezeckom materiáli aja veziem Alex kmojim rodičom asestre. Vštvrtok sa sDuškom stretávame doma, rýchlo zas balíme to, čo sme predvčerom vybalili...

Víkend 16.-18.1.2010 v Tatrách
Starká sa vybrala na dovolenku do Terchovej, tak využívame jej „au pair“ systém akneteri Nasti jej pribaľujeme ešte aj našu Alex. Duško kurzuje na Brnčalke aja sa vpiatok vyberám za ním. Na cestu mi svieti slniečko, vyšliapať na chatu sa mi podarí dostatočne rýchlo av&#...
[komentáre: 5]

Niečo na stiahnutie, niečo na objednanie
Niečo na stiahnutie. Priatelia horoškoláci, hlavne tí čo máte absolvovaný kurz vo Vysokých Tatrách. V prvomkomentári nájdete link na pomôcku, ktorá vám určite pomôže pri plánovaní túry, orientácii,štúdiu alebo len takému "šuchtaniu" po...

Novoročný
Je ráno, 1.1.2010, vykodrcame sa z postele a s potešením zisťujeme, že vonku neprší, nesneží a dokonca teplota je prijateľná. Deti sa tvária, že vytiahnuť nos z domu bude pre nich neznesiteľné utrpenie. Duško navrhuje novoročný výstup, ja sa teším a deti sa s nadšením ponúkajú, že budú s...
[komentáre: 0]

z lavínového kurzu
Je sobota večer, 6 statočných sedí v jedálni po náročnom výcviku v teréne, prednáške a filme o lavínach. Napriek nepriazni počasia a nie najvhodnejších snehových podmienok sme preskúmali a otestovali stav snehovej prikrývky a vyskúšali hľadanie zahrabaného pípaka. Zajtra nám ostáva vyhľadávanie viac...

Strhnutý lavínou
Posielame zaujímavé video lyžiara strhnutého lavínou. Tu človek najlepšie pochopí aká musí byť krutá smrť v lavíne. Takže vždy 2x meraj a raz rež, lebo už nemusí byť cesty späť. Tento mal našťastie pieps aj šikovních kamošov. http://vimeo.com/6581009 Martin Janík...

CrashTests materiálu
Priatelia "horoškoláci" a všetci tí,čo máte záujem dozvedieť sa viac o horolezeckom materiáli. Konečne sme sa dostali k tomu aby sme spracovali výsledky testov, ktoré sme uskutočnili na tohtoročnejstretávke 2009. Zrealizovali sme niekoľko "testov " s karabín...
[komentáre: 3]

V horách je mi dobre
Je osem hodín ráno, keď prekračujem posledný prah doliny apredo mnou sa konečne vplnej kráse objavia južné zrázy Ganku. Na môj vkus pomerne pokročilý čas, ale odkedy sa nám narodil Marek, neviem, čo je to spať celú noc, akeď ktomu prirátam prebďenú predošlú noc vo vlaku (chrá...