Aktuality

Meno: Heslo:

Prihláste sa a budete mať možnosť vytvárať a komentovať aktuality.

"Anonym nikdy za nič nestojí, lebo sám svoje meno nepokladá za nič"
(William Shakespeare)

Nový Tatranský sprievodca už v predaji.
Do predaja sa už dostala prvá zo štyroch častí novo spracovaného knižného sprievodcu Vysokých Tatier. Je síce vmäkkej väzbe ale na kvalitnom papieri. Ľahko sa vňom orientuje akväčšine ciest je aj schéma. (Ja som ho vyskúšal nedávno na Volovke vŠtáflovk...
[komentáre: 3]

ZHK Vysoké Tatry 16.6.-21.6.2010
Vstredu 16.júna konečne prišiel deň dlhoočakávaného odchodu do Tatier. Klasicky vyrážame neskôr ako sme chceli atak o16.00 voláme Duškovi zparkoviska, že vyrážame na chatu. Trochu pridáme do kroku a o17.50 hlásime na Brnčalke nástup na kurz. Privítali sme s...
[komentáre: 2]

Prvé dva Tatranské kurzy sú za nami....
Po jedenástich dňoch kurzovania v Tatrách nás domov privítal zvaleným plotom a zlomeným stromom, ktorý spadol na starú drevenicu. Po obhliadke škôd a odstránení najakútnejšieho je čas vrátiť sa k zhodnoteniu prvých dvoch tohtoročnýchkurzov. Prvý kurz sme úspešne absolvovali s Veronikou, Tomáš...
[komentáre: 0]

Seminár improvizovanej prvej pomoci pri horolezeckých nehodách ČDP.
V piatok 28.5. 2010 sme odštartovali tohtoročný seminár o pomoci a záchrane pri horolezeckých úrazoch. Účastníkov bolo tento krát pomenej, ako býva zvykom. Zvládnuť Straussa a jednodĺžkkovú cestu pre nikoho z nich nebol viac menej problém, a tak sme sa už v sobotu dostali do traverzov, k lanov...

GRIT STONE, ANGLICKÉ LEZENIE
Pravdupovediac ma Anglicko ako krajina nikdy nelákala. Keď sme však na konci roku 2009 dostali od mojej sesternice, ktorá tam žije už 5 rokov, ponuku na návštevu a samozrejme lezenie, neváhali sme ani chvíľu. Letenky sú zaistené, teraz už len dúfať, že preslávené anglické počasie sa nad nami zľutuje...
[komentáre: 4]

Kurz 15.-21.5.2010
Je sobota večer a my sa pomaly opäť pripravujeme na začiatok ďalšieho manínskeho začiatočníckeho kurzu na skalách. Kurzisti sa zbiehajú tento raz akosi pomaly, a tak kurz otvárame až večer. Máme jedinú babskú dvojku, Broňu a Zlaticu, tak k nim priraďujeme aj najmladšieho frekventanta tohto kurzu, tr...
[komentáre: 0]

Keby nebolo pršalo...
Ľudová pranostika hovorí „studený máj vstodole raj“... Naozaj tohtoročné chladné adaždivé májové dni sprevádzali aj prvý tohtoročný manínsky kurz na skalách. Aj napriek nepriazni počasia sme naplnili nie len teoretickú časť výuky, ale aj praktickú. Aj keď toho lezenia nebolo toľko ako ke...
[komentáre: 2]

Lezecký zelenáč a lezenie komínov
Keď sa dve baby, ktoré nevidia do mapy, vydajú na cesty, môže to dopadnúť všeliak, no nemusí to dopadnúť najhoršie. A tak sa stalo aj nám, keď sme sa chceli dostať k Peilsteinu a po nesprávnom odbočení sme sa ocitli pod Thalhofergratom. Takej vábivej ponuke lezenia sme samozrejme nevedeli odol...
[komentáre: 1]

Jarné túry v Salzburgu - Lungau
Prázdne doliny, svahy, kopce, teplo, mäkký firn - kombinácia, na ktorú presvedčíte celú rodinu od detí po starých rodičov. Celkom aktuálne toto info z konca apríla nie je, ale kým som si vôbec pozrel fotky, sneh sa beztak celkom stratil. Určite vás ale namotivuje na budúcu sezónu. Weißeck je pre nár...

Kurz VHT 25. - 28.3.2010
V stredu naobed mierime do Tatier. Chceli by sme niečo vyliezť a potom nás čaká práca - kurz VHT v zimných podmienkach. Vo štvrtok ráno sú podmienky všelijaké... teplomer ukazuje +15°C. Obaja s Duškom sa tvárime nerozhodne, až kým nás Hanka nevyhodí z chaty, že nech ideme aspoň vyskúšať. A tak prásk...